VEEL GESTELDE VRAGEN - FAQ's

Heb je een vraag?
Ontdek ze hier tussen de veelgestelde vragen.

Heeft u nog vragen en vindt u deze niet hieronder neem contact met ons op, door te bellen naar NL: 0172/263.084 of mail te sturen naar: info@woodcom.eu.
Wij helpen u graag verder!   

LEVERING

keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Wanneer wordt bestelling geleverd?

Wanneer bestelling geleverd?

Wanneer bestelling geleverd? Wij kunnen elke werkdag leveren, op de datum dat u het beste past.  In het bestelprocedure kan u bij het afrekenpagina zelf de gewenste leverdatum kiezen.

Omdat wij samenwerken met een landelijke transporteur, kunnen wij geen invloed uitoefenen op hun planning.  Daarom kunnen wij niet van tevoren aangeven welke dagdeel of tijdstip pallet geleverd zou worden.

Voor Nederland is het niet mogelijk om zaterdag geleverd te worden.  Leveringen vinden hier plaats op werkdagen.

Let wel: bij betalingen met overschrijving zal de uitlevering pas kunnen plaatsvinden na ontvangst van de betaling of het betalingsbewijs (min. 2 tot 4 werkdagen).

Nederland

Bestel Op  uur  Geleverd vanaf  Klantendienst
 Maandag  tot 15 uur  dinsdag  geopend
 na 15 uur  woensdag
 Dinsdag  tot 15 uur  woensdag  geopend
 na 15 uur  donderdag
 Woensdag  tot 15 uur  donderdag  geopend
 na 15 uur  vrijdag
 Donderdag  tot 15 uur  vrijdag  geopend
 na 15 uur  maandag
 Vrijdag  tot 15 uur  maandag  geopend
 na 15 uur  dinsdag
 Zaterdag  –  dinsdag  gesloten
 Zondag  –  dinsdag  gesloten

Hou ook rekening met de volgende situaties:

  1.  Betalingen met overschrijving: uitlevering pas na ontvangst betaling of betalingsbewijs (min. 2 tot 4 werkdagen).
  2.   Bestellingen na 15 uur: reken een extra werkdag voor de levering.
  3.  Feestdag in de week: reken een extra werkdag voor de levering.
keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Zijn er extra kosten voor de levering?

Er zijn geen extra kosten voor de levering (met uitzondering van de Waddeneilanden: hier wordt niet geleverd).

De prijs ‘geleverd’ is de totale prijs (Transport+BTW inbegrepen (let wel ivm BTW voor BE zijn sommige producten 6%-12%-21% BTW voor Nederland is alles 21%).

keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Kan ik het uur van levering kiezen?

U kan geen uur van levering kiezen. Wij kunnen elke werkdag leveren, op de datum dat u het beste past.  In het bestelprocedure kan u bij het afrekenpagina zelf de gewenste leverdatum kiezen.

Omdat wij samenwerken met een landelijke transporteur, kunnen wij geen invloed uitoefenen op hun planning. Daarom kunnen wij niet van tevoren aangeven welke dagdeel of tijdstip pallet geleverd zou worden.

Nederland

  • Levering vindt plaats op werkdagen, onder voorbehoud tussen 8.00 en 18.00.
  • Wij kunnen van tevoren geen tijd of dagdeel van levering toezeggen.
  • Op de dag van levering ontvangt u van de transporteur een e-mail met een tijdsindicatie.
  • De chauffeur belt een half uur voor levering.
keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Kan ik een leverdatum kiezen?

Jazeker. In het scherm waar u uw gegevens ingeeft heeft u onderaan de mogelijkheid om de gewenste leverdatum aan te duiden.

Leverdatum kiezen

Uw levering zal dan op de gekozen dag plaatsvinden tussen 9-18h.

Hou ook rekening met de volgende situaties:

  1. Betalingen met overschrijving: uitlevering pas na ontvangst betaling of betalingsbewijs (min. 2 tot 4 werkdagen).
  2.  Bestellingen na 15 uur: reken een extra werkdag voor de levering.
  3.  Feestdag in de week: reken een extra werkdag voor de levering.
keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Hoe en voorwaarden levering?

Moet ik aanwezig zijn op de dag van levering?

U hoeft niet aanwezig te zijn bij de levering, tenzij u natuurlijk heeft gevraagd om te betalen aan de chauffeur.

Telefonische bereikbaarheid is gewenst, om correcte levering te garanderen.

Als u niet aanwezig kunt zijn is het wel raadzaam om een briefje (eventueel met schets) te hangen waar u wenst dat uw pallet wordt geplaatst.

 

Hoe wordt de pallet geleverd?

De pallet wordt altijd vervoerd in een grote vrachtwagen. Is het lastig voor een vrachtwagen om op het afleveradres te komen? Geef dit dan aan ons door, dan geven wij door dat er met een bakwagen of kleinere distributiewagen geleverd dient te worden. Hou er rekening mee dat wij aanleveren met grote vrachtwagens en dat de chauffeur geen wonderen kan verrichten. Als u meent dat de chauffeur u moeilijk of niet kan bereiken moet u dit melden in het vak ‘bestelnotities’ in de afrekening pagina. U kan hier bijvoorbeeld vragen om een kleine vrachtwagen te gebruiken.

Wij werken enkel met erkende en ervaren transporteurs, die er alles aan doen om hun klanten een optimale service te verlenen. De chauffeur heeft steeds het recht om naar eigen inzicht te bepalen of hij de levering kan afzetten of niet. Indien mogelijk kiest hij steeds de best mogelijke plaats.

De goederen worden geleverd tot aan de eerste drempel. In principe wordt de pallet naast de vrachtwagen op een verharde stoep geleverd. In overleg met de chauffeur en uitsluitend op eigen risico kan de pallet op de gewenste plek worden geplaatst. Lukt het de chauffeur niet om de pallet op de gewenste plek te krijgen? Dan is dit geen geldige reden tot annulering!

Levering op uw privéterrein is steeds op uw eigen verantwoordelijkheid.  WOODcom noch de transporteur kunnen aansprakelijk gehouden worden voor de schade die door afwijkende leveringen zou kunnen ontstaan.

Voor de hoogte bij levering dient u ook de hoogte van de palletwagen (ca.7 cm) bij de hoogte van de pallet te tellen.

Aan de leveringsplicht van ​WOODcom zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door ​WOODcom geleverde zaken een keer aan de afnemer zijn aangeboden. Bij bezorging aan huis strekt het rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie, tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.

Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

Bij weigering of onmogelijkheid van levering omdat er geen geschikte afleverplaats is zal u steeds de transportprijs aangerekend worden met een minimum van €50 per pallet.

Kan de pallet over grind worden gereden?

De ondergrond dient glad en verhard te zijn. (Let wel: de levering gebeurt met een palletwagen) – Vanwege het hoge gewicht moet de ondergrond glad en verhard zijn en ten minste 1.300 Kg kunnen dragen. (op GRAS, KIEZEL of ZAND kan niet geleverd worden)

Ook helling mag niet meer dan 3% bedragen anders kunnen we U ook niet beleveren.

Kan ik mijn levering nog wijzigen of annuleren?

U kunt uw bestelling tot 24 uur voor levering kosteloos annuleren of wijzigen.

In het kader van de regels van de koop op afstand zal ​WOODcom bestellingen tenminste binnen 14 dagen uitvoeren. Indien dit niet mogelijk is (doordat het bestelde niet op voorraad is of niet meer leverbaar), of er is om andere redenen vertraging, of een bestelling kan niet dan wel slechts gedeeltelijk worden uitgevoerd, dan ontvangt de consument binnen 1 maand na plaatsing van de bestelling bericht en heeft hij in dat geval het recht de bestelling zonder kosten en ingebrekestelling te annuleren.

Algemene voorwaarden klik hier

BESTELLEN

keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Hoe weet ik of mijn bestelling juist is geplaatst?

Bestelling juist geplaatst? Na het afronden van uw bestelling en uw betaling krijgt u van ons een e-mail ter bevestiging.

Hierin vindt u alle details van uw bestelling terug.

Indien u geen bevestiging via uw mail adres krijgt kan het aan 2 dingen liggen.

  1. Oftewel heeft u een verkeerd email adres ingegeven
  2. Oftewel moet u eens kijken i.p.v. in uw INBOX (postvak in of primair of …) naar uw SPAM of JUNK

Heeft u nog problemen neem contact met ons op, door te bellen naar NL: 0172/263.084 of mail te sturen naar: info@woodcom.eu, wij helpen u graag verder! 

keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Hoe kan ik een bestelling plaatsen op de website?

Bestelling plaatsen op website is eenvoudig, snel en veilig.

U kiest het gewenste product en het aantal en voegt dit toe aan uw winkelmand. U komt in de Winkelmand terecht en u kan ofwel verder winkelen (bovenaan rechts in de groene balk klikken op ‘Verder winkelen’) of u kan uw bestelling afronden door onderaan in de groene balk op ‘Doorgaan naar afrekenen’ te klikken.  Dan vult u uw gegevens in (u kan kiezen om een account te maken, zodat u dit bij een volgende bestelling niet meer hoeft te doen). Vervolgens kiest u de gewenste leverdatum en gewenste betaalmethode. U gaat dan akkoord met de voorwaarden en drukt u op ‘Bestelling plaatsen’. U wordt nu verder geleid naar een beveiligde betaalomgeving waar u uw betaling kan afronden.

 

Hulp nodig bij uw bestelling? Bel 0172.788.137 (Nederland). Wij helpen u met de glimlach verder!

keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Bancontact/PIN/Maestro

Visa/Mastercard

Directe bankoverschrijving: Wenst u per overschrijving te betalen?
Betalen per bankoverschrijving duurt iets langer
Betalen per bankoverschrijving is handig als je geen haast hebt, het duurt namelijk wat langer dan bij de meeste andere betaalmethoden. Afhankelijk van je bank kan het 1 tot 4 werkdagen duren tot je betaling binnen is. Houd er rekening mee dat we pas met je order kunnen beginnen als de betaling ontvangen is.

iDEAL

HAARDHOUT / BRANDHOUT

keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Wat is een stère hout?

Een stère hout is de hoeveelheid hout die je op een regelmatig manier kan stapelen in een ruimte van 1m³.
Houtblokken kan je nooit écht perfect stapelen – door hun onregelmatige vorm zit er altijd een hoeveelheid lucht tussen de blokken. Daarom gebruikt men het begrip ‘stère’.

keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Soorten hout geschikt als haardhout

Haagbeuk

Eik

Beuk

Berk

Es

keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Waarom hout van WOODcom kiezen?

  • WOODcom beperkt bewust het aanbod in haardhout. We verkopen enkel duurzaam hout waarvan de kwaliteit en het rendement bewezen zijn.
  • Na langdurige onderhandelingen met onze fabrikant kunnen we een zuiver en betrouwbaar product aanbieden van een constante kwaliteit. Het hout wordt rechtstreeks aangekocht bij het Staatsbosbeheer. Vervolgens worden de zorgvuldig geselecteerde loten verwerkt tot haardhout en in speciale droogkamers gedroogd.
  • De droogkamers zelf worden ook met houtresten gestookt zodat het hele proces CO2 neutraal blijft.
  • Het gekliefd hout wordt los gestort in stalen bakken en 14 dagen lang in de droogkamers geplaatst aan hoge temperatuur. Zodra het hout onder de 15% vochtigheid is gekomen worden de houtblokken hand gestapeld in onze houten kratten van 2 m2 (Komt overeen met 3,2 stères los gestort).
  • Al het ongedierte en schimmels zijn door de hoge temperaturen in de droogkamers vernietigd.

Wij zijn dan ook zeker dat dit productieproces leidt tot een zeer hoogwaardig product. Wij garanderen u dan ook dat u op een duurzame manier kunt stoken.

Betalingen: per overschrijving of met kaart via: